onsdag 27 juni 2012

-33,5 kg och ont i kroppen


Jag har funderat på det här med styrka i kroppen när man viktminskar. Jag har så ont i överkroppen nu. Troligtvis är det någon form av träningsvärk och trötta muskler. Så istället för att pumpa allt på promenader funderar jag på att under ett par veckor kanske fokusera med på Zumba samt min dvd med "stark rygg, platt mage" som jag har. Inte för att jag kan få någon platt mage i nuläget men det kanske hjälper till med fettförbränningen om inte annat. Och stark rygg skulle som sagt inte skada tror jag. Jag vill ju faktiskt tappa vikten för att jag ska undvika att bli sjuk eller få ont i kroppen och för att jag ska trivas med mitt utseende., På utseendefronten har det ju som tidigare nämt, blivit bättre. Men än är det far from hur jag hoppas känna sedan. Kroppen har jag ont i nu vilket jag inte hade förut, men jag fick höra från än väninna, som förvisso gjort en grastric bypass, vilket jag inte gjort, att detgör ont när man tappar vikten. Kanske beror det på att man får en annan hållning.
 
Jag satt igen här och funderade på det där med slutmålet. 60 kilo. Wow, jag minns inte när jag vägde så lite senast. I högstadiet skulle jag tro. Min egentliga drömvikt är mellan 55-60, beroende på hur jag känner när jag är i mål, men det får, liksom huden, bli en senare fråga.
 
En sjuk grej är att jag känner mig helt svullen och uppblåst i kroppen nu. Ingen aning om varför. Mensen har inte kommit tillbaka sedan jag födde Leo den 5e september förra året och jag har inte gått upp i vikt (stadigt nedåt). Så det ända jag kan tänka mig är att det beror på magen. En mindre angenäm "biverkning" av viktminskningen är att det kan vara helt omöjligt för mig att gå på toa på flera dagar. Jag har fått nått medel utskrivet av läkaren, som ska få det där att fungera men känner mig inte så motiverad att använda det eftersom jag hört att det är lätt att bli beroende av det. Det var heller inget man kunde ta i nödfall för det hjälpte visst bara om man tog det regelbundet. Jaja, jag hoppas den uppblåsta, svullna känslan jag haft ett tag, ger med sig snart
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar